wtorek, 19 stycznia 2016

Modern Drinking


Piwo Modern Drinking

Moje oceny:
barwa: 10/10
smak: 10/10
zapach: 9/10
piana: 8/10
opakowanie: 9/10
średnia: 9.2/10

Ocena: 9.5/10

Informacje:
ekstrakt: 15.5%
alkohol: 6.4%
goryczka: 70 IBU
kraj: Polska
cena: około 8,00 zł / 0.5 l (Piwa świata)

Dziś piwo, które po prostu chciałem mieć. Zapowiadało się bardzo fajnie a i wszelakie recenzje to potwierdzają. Czy będzie to wytrawne i goryczkowe west coast india pale ale? Modern Drinking - sprawdźmy!

Piwo wygląda dobrze. Etykieta nawiązuje głównie do klimatów muzycznych, ale czy sama nazwa ma kojarzyć się z jakimś Modern Talking? Pojęcia nie mam :) Widziałem negatywne opinie o etykiecie ale powiem Wam, że mi osobiście się podoba. jest klasycznie ale też i nowocześnie. Jest fajna opowieść na temat narodzin pomysłu na to piwo oraz oczywiście szereg wyczerpujących informacji i parametrów. Po przeczytaniu wiemy już, że jest to single hop Mosaic. Na butelce tradycyjnie już srebrny kapsel z Pinty.

Piwo nalewa się z dość obfitą jednak nie najpiękniejszą pianą. Stosunkowo szybko zwiększa ona swoje oczka i zaczyna się dziurawić. Niemniej jednak pozostawia po sobie bardzo ładną koronkę na szkle. Piana jest barwy białej, natomiast samo piwo jest jasne i złociste tak jak powinno być. Widoczna jest lekka opalizacja.

Piwo Modern Drinking po przelaniu

Po otwarciu butelki cały pokój wypełnia się nutami chmielowymi. Jest rewelacyjnie a to tylko jeden chmiel.. Aromat jest bardzo rześki, zdecydowanie cytrusowy. Dopiero po głębszym wwąchaniu się wychodzi typowy Mosaic, który tutaj przypomina jakiś aromatyzowany olejek do lampy naftowej. Po zamieszaniu szkłem wyczuwalne są także nuty mocno dojrzałych białych owoców. Jest też coś co uwielbiam w piwie - zapach truskawek. Całość pachnie wybornie, słodko i niesamowicie lekko.

W smaku piwo jest równie przyjemne. Pije się je bardzo lekko i szybko, jednak w żadnym wypadku nie jest ono wodniste. Jest bardzo cytrusowo, prawie jak z jakimiś dodatkami typu trawa cytrynowa. Jest także wytrawnie co bardzo mi się podoba. Nie ma tutaj męczącego karmelu jak w 3/4 polskich india pale ale. Po chwili picia, retronosowo odczuwalne są nutki naftowe, jednak nie dominują one. Goryczka jest powyżej średniej, jednak czy to jest na pewno 70 IBU? Nad tym bym się zastanowił.. Goryczka jest po prostu orzeźwiająca. Wysycenie lekko powyżej średniej.

No Panowie.. Szacun na prawdę. Ostatnio mocno mnie zawiedliście ale teraz.. Coś pięknego. Mam nadzieję, że ten poziom utrzyma się w kolejnych warkach. Póki co brać w ciemno!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz