czwartek, 1 stycznia 2015

Irish Beer

Piwo Irish Beer

Moje oceny:                                                
barwa: 10/10                                                   
smak: 10/10                                                     
zapach: 10/10
piana: 9/10
opakowanie: 10/10
średnia: 9.8/10

Informacje:
ekstrakt: 14.5%
alkohol: 6.5%
kraj: Polska
cena: około 4.30 zł / 0,5l (Real)

Ostatnimi czasy w coraz to większej liczbie hipermarketów kupić można ciekawe piwa z małych browarów w całkiem dobrych cenach. Postanowiłem skorzystać z takiej okazji i do koszyka sklepowego powędrował dziś Irish Beer z Browaru Kormoran.

Jak to z każdym piwem od Kormorana opakowania nie trzeba wręcz opisywać bo tradycyjnie jest znakomite. Tłoczona butelka, ładny kapsel oraz świetna etykieta z dużą ilością informacji na kontrze. Wyczytać można, że wzorowano się na stoutach jednak zaznaczono, źe nie trzymamy w ręku tego gatunku gdyż Irish Beer jest piwem dolnej fermentacji. Bardzo podoba mi się taka prawdomówność a nie mydlenie oczu, że "trzymasz w ręku pierwszego polskiego stouta".





Piwo Irish Beer po przelaniu

Po otwarciu z butelki wyczuwam bardzo wyraźnie nuty karmelowe, kawowe oraz czekoladowe. Piwo nalewa się z ładną beżową i gruboziarnistą pianą. Po pewnym czasie maleje ona do przyjemnego kożuszka na powierzchni i oblepia bardzo ładnie ścianki szkła. Ze szklanki nuty karmelowe są wyczuwalne bardzo dobrze, przebija się także wspomniana wyżej czekolada i kawa.

W smaku piwo jest bardzo treściwe z delikatną nutą słodyczy. Wyczuwalny jest także oczywiście karmel (teraz odczytałem z kontry, że jest on w składzie) oraz kawa i czekolada. Nie wyczuwalny jest alkohol mimo iż mamy do czynienia z dosyć mocnym piwkiem. Jedynie w ustach po pewnym czasie wyczuć można przyjemne ciepło i to jedyny chyba znak, że Irish Beer ma 6.5%.

Podsumowując Browar Kormoran jak zwykle mnie nie zawodzi. Nie wiedziałem czego spodziewać się po tym piwie gdy wkładałem je do koszyka, ale teraz jestem w pełni zadowolony i zdecydowanie polecam je każdemu smakoszowi ciemnych piw z nutką słodyczy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz