sobota, 24 stycznia 2015

Mosaic IPA


Piwo Mosaic IPA
Moje oceny:                                  
barwa: 9/10                                           
smak: 9/10                                 
zapach: 9/10
piana: 10/10
opakowanie: 6/10
średnia: 8.6/10

Informacje:
ekstrakt: 16.0%
alkohol: 6.2%
goryczka: 71 IBU
kraj: Polska
cena: 7.49 zł / 0.5 l (Tesco)

Piękny zimowe południe, zakupy w Tesco, dział piwny i nagle szok! Na półkach Doctor Brew! Miałeś kiedyś taki sen? Ja przeżyłem to naprawdę ;)

Piwo zdegustuję z ogromną chęcią gdyż reprezentuje ono  mój ostatnio ulubiony styl. Butelkę zdobi zwykła, czarna etykieta wydrukowana na nie najgorszej jakości śliskim papierze. Nie jest rewelacyjna ale ma to coś. Wszystkie Doctorki mają etykietę w tym samym stylu i przyznam, że to nawet "robi robotę" :) Fajny tekścik, z pewnością zachęcający szczególnie każdego faceta do kupna więcej niż jednej butelki :) Oczywiście jak na porządnych kraftowców przystało znajdują się tutaj także informacje o użytych surowcach, goryczce, itp.


Piwo Mosaic IPA po przelaniu

Piwko nalewa się z ładną, białą pianą, która utrzymuje się dość długo. Towarzyszy nam ona do końca w formie gęstej warstwy. W miarę ubywania piwka piana znakomicie zdobi ścianki szkła. Aromat jest rewelacyjny! Zdecydowanie cytrusy i mango. Wyczuwalne są także nuty żywiczne. Wspaniałe! Mosaic IPA ma barwę ciemnozłotą. Jest to piwo niefiltrowane i mętne - widoczna jest duża liczba drobinek pływających w piwnej toni.

Pierwszy łyk.. Drugi.. Spora goryczka, której towarzyszą smaki owocowe, cytryna, mango nawet ananas. To jest najpiękniejsze w tym stylu - smak! Przyznam, że piwko znikało baaardzo szybko :) Goryczka w ustach pozostaje na długo i finiszuje lekkim posmakiem cytrusowym. Nie mam tutaj naprawdę do czego się przyczepić :)

Piwo jest rewelacyjne, pije się je wręcz łapczywie. To mój pierwszy Doctor Brew, którego przyniosłem do domu, zdarzało mi się próbować innych w pubach. Póki co żaden łyk piwa z tego browaru mnie nie zawiódł :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz