wtorek, 6 stycznia 2015

Nosferatu

Piwo Nosferatu

Moje oceny:                                                
barwa: 10/10                                                   
smak: 9/10                                                     
zapach: 8/10
piana: 10/10
opakowanie: 9/10
średnia: 9.2/10

Informacje:
ekstrakt: 14.1%
alkohol: 5.7%
goryczka: 60 IBU
kraj: Polska
cena: około 8 zł / 0,5l (Piwa Świata)

Mało kto wchodząc do piwnego sklepu kupuje piwo bo spodoba mu się etykieta :) Tak właśnie było w przypadku uwarzonego w stylu black IPA Nosferatu z browaru kontraktowego Raduga.

Etykieta jest po prostu rewelacyjna! Sam pomysł by nazwać czarne piwo Nosferatu jest również bardzo fajny. Spotkałem się nawet z komentarzem jednego z domowników "co to za satanistyczne piwo w lodówce??" ;). Brakuje mi jedynie firmowego kapsla no i kontra troszkę uboga..

Piwo Nosferatu po przelaniu

Po nalaniu tworzy się bardzo ładna kremowa piana, która utrzymuje się dosyć długo i z czasem maleje tworząc duże pęcherzyki. Pianka bardzo ładnie oblepia ścianki szkła. O barwie nie ma co się rozpisywać gdyż piwo naprawdę jest czarne, nie widać żadnych refleksów, barwa jest po prostu nieprzejrzysta. Zapach jest delikatny z lekką nutą chmielową i bardzo delikatną kawową czego się nie spodziewałem. Liczyłem jednak na bardziej intensywny zapach chmielu.

W smaku goryczka jest potężna, to naprawdę Nosferatu! :) z czasem w ustach wyczuwalne są nuty kawowe i delikatnie czekoladowe. W miarę ocieplania się piwa wyczuć można delikatne nuty alkoholowe, jednak te wcale tutaj nie przeszkadzają. Piwo wręcz smakuje lepiej gdy jest ogrzane. W tle majaczy delikatna kwaskowość jednak przyjemnie równoważy ona się z goryczką i nie zaburza całego obrazu piwa.

Nie spodziewałem się, że Nosferatu tak bardzo mnie zaskoczy. Piwko kupione głównie dla etykiety a tutaj ze szklanki prawdziwe fajerwerki :) Zdecydowanie polecam! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz