piątek, 2 stycznia 2015

Świąteczne

Piwo Świąteczne

Moje oceny:
barwa: 10/10
smak: 7/10
zapach: 7/10
piana: 5/10
opakowanie: 10/10
średnia: 7.8/10

Informacje:
ekstrakt: 16.5%
alkohol: 6.1%
kraj: Polska
cena: około 6 zł / 0,5l (Świat Piwa)

Co prawda po świętach pozostały już tylko choinki, postanowiłem przedstawić świąteczny specjał z Browaru Kormoran, czyli po prostu Piwo Świąteczne.


Browar Kormoran zawsze zaskakiwał mnie bardzo pozytywnie. Piwo Świąteczne zaciekawiło mnie z uwagi na swój niepowtarzalny skład - kardamon, goździki,  cynamon, imbir. Wszystko zapowiada się jak "piernik w płynie" z dodatkiem alkoholu :) Etykieta bardzo ładna, świąteczna, wręcz rewelacyjna. W Kormoranach zawsze podobała mi się także wytłaczana butelka oraz dedykowane kapsle. Na kontrze jak zwykle bardzo ciekawy opis piwka :)

Piwo Świąteczne po przelaniu
Po przelaniu świetna, ciemna barwa, tak jak zapowiadano - piwo jest ciemne a wręcz czarne :) Ma delikatne refleksy rubinowe, które z całością komponują się bardzo ładnie. Nalewa się z pianką, dosyć gruboziarnistą. Piana znikła po pewnym czasie i nie pozostawiła po sobie śladów. Ciekawe, bo różne inne opinie w sieci mówią o delikatnym kożuszku do samego końca. Osobiście w tego typie piwa nie przeszkadza mi brak piany, ale.. być jednak ona powinna.

W smaku zdecydowanie przyprawy korzenne, cynamon, goździki. Wyczuwalna jest także słodkość. Piwo zdecydowanie dla amatorów pierników albo naprawdę od święta gdyż po pewnym czasie te wszystkie aromaty stają się męczące. Smak nie zaskakuje, w zasadzie od razu wiadomo co to będzie.

Piwko nie jest złe ale na pewno nie wyobrażam sobie pić go w lecie. Polecam na długie, zimowe, świąteczne wieczory tak "na rozgrzewkę" :).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz