poniedziałek, 15 lutego 2016

Hopok


Piwo Hopok

Moje oceny:
barwa: 8/10
smak: 10/10
zapach: 10/10
piana: 9/10
opakowanie: 9/10
średnia: 9.2/10

Ocena: 10/10

Informacje:
ekstrakt: 12.5%
alkohol: 5.6%
goryczka: 35 IBU
kraj: Polska
cena: około 7 zł / 0.5 l (Centrala Piwna)

Dziś piwo, które zakupić zdecydowałem się po przeczytaniu kilku bardzo pozytywnych opinii. Problem w tym, że ja dysponuję prawdopodobnie kolejna warką ;) oto Hopok z Browaru Jana - sprawdźmy!

Etykieta może nie jest szałowa, natomiast ma swój klimat. Znajduje się na niej dosłownie każda istotna informacja potrzebna każdemu szanującemu się beergeekowi. Podoba mi się krótki opis stylu piwa, który znajduje się na tle amerykańskiego miasta (a przynajmniej tak wyglądającego :P ). Fajna jest też wzmianka o recepturze stworzonej przez piwowarów domowych. Ponadto kolorystyka etykiety bardzo kojarzy się z flagą USA. Zdecydowanie fajnym pomysłem jest nazwanie piwa "Hopok". Kojarzy się to z chmielem i oddaje charakter śląska. Na szczycie butelki znajduje się całkiem przyzwoity kapsel Browaru Jana.

Piwo nalewa się z niezbyt obfitą, jednak bardzo ładną, drobną i bielutką pianą. Utrzymuje się ona bardzo długo na powierzchni piwa i ładnie znaczy szkło. Piwo jest barwy złocistej z wyraźnym zmętnieniem.

Piwo Hopok po przelaniu

Aromat piwa jest znakomity. Zdecydowanie odczuwalne na pierwszym planie jest chmielowość. Jako pierwsze wyczuwalne są nuty cytrusowe i zdecydowanie rześkie, zachęcające do wzięcia pierwszego łyka. Efekt słodkich owoców podbija dodatkowo przyjemna i słodkawa nuta słodowa. Na końcu do głosu dochodzi przyjemna ziołowość, fajnie kontrująca słodycz cytrusów i nadająca jeszcze większego orzeźwienia.

W smaku piwo jest zdecydowanie orzeźwiające. Pierwsze do głosu dochodzą przyjemne cytrusy, które nadają przyjemnej słodyczy. Następnie dochodzi przyjemna, ziołowa goryczka, która nadaje piwu zdecydowanej wytrawności. Piwo samo w sobie ma charakter wytrawny i bardzo cieszy mnie brak karmelu. Piwo jest bardzo lekkie i chwilami lekko wodniste, jednak ma być przecież orzeźwiające. Goryczka zdaje się być delikatnie wyższa niż 35 IBU, ale to duży plus.

Piwo jest bardzo dobre, kojarzy mi się z Modern Drinking, jest równie pijalne i dobre. Zdecydowanie warto!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz