wtorek, 17 lutego 2015

Wexford Irish Style Creme Ale

Piwo Wexford Irish Style Creme Ale

Moje oceny:                                                
barwa: 9/10                                                   
smak: 10/10                                                     
zapach: 8/10
piana: 9/10
opakowanie: 4/10
średnia: 8/10

Informacje:
ekstrakt: nie podano
alkohol: 5.0%
kraj: Anglia
cena: około 5 zł / 0.5 l (Carrefour)

Piwo kupione głównie z uwagi na przeczytaną przeze mnie recenzję w internecie. Jak za takie pieniądze zapowiada się nieźle.

Piwo jest w puszce. No tak, skoro na azocie to puszka. Nie wiem, czy w Polsce wszyscy tak myślą, czy faktycznie coś w tym jest, że puszka jest gorsza ale pewnie każdy mój znajomy stwierdziłby "Zwariowałeś?! smakuje Ci piwo w puszce?!" :)

Piwo otwiera się ze sporym syknięciem. Nalewa się delikatnie a piana buduje się momentalnie. Może nie jest ona zbyt obfita jednak towarzyszy nam aż do końca picia. Barwa jest ciemno bursztynowa, wręcz wpadająca w miedzianą.


Piwo Wexford Irish Style Creme Ale po przelaniu

Aromaty są typowe dla brytyjskiego piwa ale. Wyczuwalne są głównie aromaty słodowe oraz lekko karmelowe. Wyczuć można także bardzo wyraźny zapach bananów. Spodziewałem się diacetylu jednak tego tutaj nie uświadczyłem.

W smaku piwo jest świetne. Wysycenie co prawda nie jest zbyt wysokie ale idealnie pasuje to do stylu. Na pierwszy rzut idzie lekka słodowość, następnie nuty karmelowe, które są bardzo przyjemne. Calość pozostawia lekki bananowy posmak i bardzo przyjemna, nie zbyt dużą goryczkę. Piwo jest bardzo sesyjne.

Nie spodziewałem się aż takiej rewelacji. Za stosunkowo nie duże pieniądze jednak można spróbować klasycznego stylu w najlepszym wydaniu. Zdecydowanie polecam!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz