środa, 4 lutego 2015

Demeter


Piwo Demeter
Moje oceny:                                                
barwa: 8/10                                                   
smak: 8/10                                                     
zapach: 8/10
piana: 9/10
opakowanie: 9/10
średnia: 8.4/10

Informacje:
ekstrakt: 15.0%
alkohol: 6.0%
kraj: Polska
cena: około 8 zł / 0,5l (Centrala Piwna)


Pierwsze piwo z browaru kontraktowego Olimp warzącego w browarze Wąsosz. Jest to piwo w stylu American India Pale Ale o nazwie nawiązującej do reszty piw - Demeter.

Butelka prezentuje się bardzo ładnie. Kojarzy mi się z Pintą ale papier zdaje mi się być bardziej przyjazny dla dłoni, taki delikatniejszy i lekko matowy. Podoba mi się także kolorystyka w jakich Demeter została przedstawiona. Na etykiecie niestety brakuje mi informacji o goryczce :( minusem jest także kapsel - golas, jednak nie psuje to zbyt mocno obrazu piwa, bo etykieta naprawdę jest ładna.


Piwo Demeter po przelaniu

Piwo nalewa się z obfitą, bardzo ładna pianą. Mogła by ona mieć drobniejsze ziarno, jednak nie przeszkadza jej to w długim utrzymywaniu się. Piana oblepia ścianki szkła i pozostaje z nami do końca w formie małego kożuszka na powierzchni. Barwa jest ciemno złota, niewiele brakuje jej do miedzianej. Piwo jest także delikatnie mętne. Aromat jest przyjemny. Zdecydowanie nuty cytrusowe, delikatnie słodki zapach. Wyczuć można też zapach skórek cytrusowych - jednocześnie słodki i kwaskowy a zarazem gorzkawy.

W smaku piwo jest zdecydowanie jak skórka cytrusowa. Goryczkowe ale jednak ma w sobie nuty pomarańczy. Goryczka długo towarzyszy nam po każdym łyku. Trudno powiedzieć ile to IBU, gdyż zabrakło tego na etykiecie ale sądzę, że raczej powyżej 55. Brakuje mi tutaj słodkawego początku. Goryczka jest w zasadzie cały czas i osobiście trochę mnie to przytłacza. Wolę wersje z lżejszym startem i zdecydowanie goryczkowym finiszem. Ale piwko jak najbardziej jest smaczne :)

To moje pierwsze piwo z Olimpu degustowane w domu (w pubie piłem jedynie Kentaurosa). Zmienił bym tutaj kilka drobiazgów, ale ogólnie piwo jest przyjemne i bardzo pijalne. Zdecydowanie polecam amatorom amerykańskiego chmielu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz