środa, 27 maja 2015

King of Hop

Piwo King of Hop

Moje oceny:
barwa: 8/10
smak: 9/10
zapach: 8/10
piana: 7/10
opakowanie: 6/10
średnia: 7.6/10

Ocena: 8.5/10

Informacje:
ekstrakt: 12%
alkohol: 5%
goryczka: 45 IBU
kraj: Polska
cena: dostałem w prezencie ;)

Dziś jedno z dwóch piwek, które otrzymałem od mej kochanej dziewczyny na imieniny. Z drugim troszkę odczekam, aż okazja będzie konkretna ;)



King of Hop to piwo w stylu American Pale Ale. Znów mam problem z odbiorem etykiety a mianowicie z jej różowym kolorem. Zwyczajnie odpychają mnie takie barwy na etykietach. Piwo posiada pełną listę użytych składników oraz tą fajną metryczkę z parametrami, o której już kiedyś wspominałem. Znowu kapsel jest dla mnie wisienką na torcie - świetny.

Piwo nalało się z dość obfitą, średniopęcherzykową pianą. Piana oczywiście opadła po pewnym czasie i pozostała w formie kilku wysepek na powierzchni piwa. Piwo jest złociste a raczej jest to lekko zabrudzone, zamglone złoto za sprawą obecnego zmętnienia.

Piwo King of Hop po przelaniu

W aromacie od razu odczuwalne są przyjemne nuty żywiczne,  delikatnie cytrusowe oraz trawiaste i ziołowe. Wyczuwalna jest także lekka słodkość słodowa. Po zamieszaniu szkłem wyczuwalne są jakby mocno dojrzałe owoce z minimalnym dodatkiem siarki, jednak przy piciu zupełnie to nie przeszkadza.

W smaku jest bardzo przyjemnie. Piwo jest zdecydowanie rześkie a chmiele dające nuty ziołowe bardzo orzeźwiają. Goryczka z początku była lekko zalegająca jednak uczucie to maleje z każdym łykiem. Gorzkość kojarzy się delikatnie z perfumami (gdy przypadkowo dostaną się one do ust :P). Jedynie wysycenie mogłoby być ciut wyższe choć i tak jest powyżej średniej. Piwo jest delikatnie słodkie w stylu owocowym jednak całości zdecydowanie bliżej do wytrawności.

King of Hop z Ale Browaru to rewelacyjna na nadchodzące (jak i każdą inną porę roku :P) lato piwo ;) zdecydowanie polecam, nie tylko hopheadom, gdyż nie jest wybitnie gorzko. Jakby powiedziała Pani Gessler "jest pysznie" :)

1 komentarz: