sobota, 9 maja 2015

Komtur


Piwo Komtur
Moje oceny:
barwa: 7/10
smak: 7/10
zapach: 7/10
piana: 4/10
opakowanie: 8/10
średnia: 6.6

Ocena: 6/10

Informacje:
ekstrakt: 16%
alkohol: 6.5%
kraj: Polska
cena: około 5.50 zł / 0.5 l (Tesco)

Piwo kupiłem z czystej ciekawości, tak o, stało na półce to wziąłem :)

Nowe etykiety Gościszewa zdecydowanie są w moim typie. Cała ta seria jak ja to nazywam "z twarzami" wygląda bardzo ładnie. Ponadto znajdują się na niej wszelkie informacje. No, może mogło by być więcej ale od wypisywania chmieli i dodatków w Gościszewie jest AleBrowar ;) Ciekawostką jest informacja, że kupując piwo wspieramy fundację Mater Dei, która zajmuje się opieką nad zamkiem krzyżackim w Malborku. Kapsel także dość ładny oraz firmowy.

Piwo nalewa się z niezbyt dużą pianą, która po czasie maleje i pozostaje jedynie w formie małej obręczy. Barwa jest ciemna, jednak nie czarna. Piwo jest wyraźnie ciemnobrunatne z rubinowymi refleksami. Zmętnienie jeśli istnieje to w niewielkim stopniu.

Piwo Komtur po przelaniu

W aromacie wyczuwalna jest przyjemna nuta palona, lekko karmelowa. Ponadto delikatna kawa oraz gorzka czekolada. Nie wyczuwalny jest alkohol a trochę się go spodziewałem. Aromat kojarzy mi się ze stoutami owsianymi. Ogólnie bardzo przyjemnie. Po zamieszaniu szkłem piwo jest delikatnie rozpuszczalnikowo-siarkowe. W piciu to raczej nie przeszkadza.

W smaku piwo jest zdecydowanie pełne. Nie można mówić tutaj o lekkim letnim piwie. Piwo jest także lekko palone oraz kawowo czekoladowe. Dodatkowo odczuwalny jest przyjemny mleczno-karmelowy smaczek. Wysycenie jest niskie i pasuje tutaj nieźle. Alkohol w smaku nie jest odczuwalny.

Całkiem dobre ciemne piwo, które nie jest ulepkowate, jednak w smaku jest bardziej deserowe. Myślę, że zasmakuje nawet kobietom, bo mojej smakowało ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz