niedziela, 14 grudnia 2014

Cechowe Stout

Piwo Cechowe Stout
Moje oceny:                                                 
barwa: 5/10                                                    
smak: 2/10                                                      
zapach: 3/10
piana: 2/10
opakowanie: 6/10
średnia: 3.6/10

Informacje:
ekstrakt: 15.1%
alkohol: 6.5%
kraj: Polska
cena: 2.99 / 0,5l (Biedronka)

Przed otwarciem butelki przeczytałem kontretykietę.. Pierwszy wniosek - koło stouta to nawet nie stało.. Stout to piwo górnej fermentacji, natomiast na kontrze informacja następująca: piwo dolnej fermentacji. Ponadto wzbogacone aromatem anyżu i lukrecji. I tutaj kolejne pytanie: czy smakuje jak koszmarne lukrecjowe żelki Haribo?



Piwo Cechowe Stout po przelaniu
Nadszedł czas na próbowanie. Zapach faktycznie trochę anyżowy, zupełny brak aromatów kawowych, czekoladowych czy palonych. Piana szybko opada, w zasadzie widziałem ją tylko kilka minut i pyk! Piwo wyglądało jak Coca-Cola. Nawet barwa podobna, gdyż pod światło nie było one tak ciemne a widać było lekkie przebłyski czerwono-wiśniowe.

Pierwszy łyk i pierwsza kropla potu na czole... TRAGEDIA!! W smaku jak zupa z wyżej wspomnianych  czarnych żelków. W smaku nie przypomina w ogóle stouta, to raczej ciemny lager. Wyczuwalny jest anyż i na upartego nawet ma lekki posmak karmelowy. Tak samo na upartego można to piwo wypić :) Alkohol nie jest mocno wyczuwalny. Wysycenie trochę powyżej średniego jednak dla mnie osobiście zbyt duże.

Piwo może byłoby dobre jako zwykły ciemny lager ale na pewno nie jest to stout. Przypomina typowe piwo wyprodukowane dla dyskontu. Osobiście odrzuciła mnie bardzo lukrecja, anyż też nie za bardzo mi tutaj odpowiadał. Drugi raz raczej go nie kupię, to musiała by być ostateczność :)

Przede mną jeszcze Cechowe Pszeniczne, nie wiem czy się cieszyć czy już zacząć płakać? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz