niedziela, 1 marca 2015

Belfast

Piwo Belfast

Moje oceny:                                                
barwa: 7/10                                                   
smak: 6/10                                                     
zapach: 7/10
piana: 6/10
opakowanie: 8/10
średnia: 6.8/10

Informacje:
ekstrakt: nie podano
alkohol: 6.5%
kraj: Polska
cena: około 4.50 zł / 0,5 l (Tesco)

Piwo, które zakupiłem bez żadnego większego powodu, po prostu miałem na nie ochotę :)

Belfast z browaru Jabłonowo to piwo w stylu stout, przynajmniej tak wynika z napisu na etykiecie, gdyż informacji o rodzaju fermentacji niestety brakuje. Sądzę jednak, że piwo to zbliżone jest do Irish Beer z Kormorana i zapewne jest dolnej fermentacji ;) Etykieta jest całkiem ładna a zarazem zwykła. Klimatem przypomina etykiety irlandzkich piw. Brakuje mi jedynie wielu informacji na kontrze. Na szczycie butelki znajduje się kapsel z informacją "piwo z browaru parowego - zdrowe i smaczne" :)

Piwo nalewa się z dość obfitą pianą, która szybko zaczyna się dziurawić i znikać. Pozostaje do końca jedynie w formie małej wartewki na powierzchni. Piwo jest ciemne lecz nie czarne. Posiada rubinowe przebłyski i lekko wpada w ciemny brąz. Przypomina barwę Coca-Coli.

Piwo Belfast po przelaniu


Belfast ma przede wszystkim słodowy aromat z lekkimi nutami kawowo-czekoladowymi. Zdaje się być lekko żelaziste jednak test na skórze tego nie potwierdza. Po zamieszaniu szkłem dochodzą nuty karmelowe wpadające w delikatny zapach diacetylu, który jednak nie przeszkadza i jest zdecydowanie karmelowy.

W smaku piwo jest słodkawe i delikatne. Minimalnie wyczuć można posmak kawowy, natomiast zdecydowanie bardziej wyczuwalne są pod koniec smaki karmelowe (osobiście kojarzy mi się ze smakiem Karmi). Wysycenie raczej powyżej średniej i dla mnie trochę zbyt wysokie. Spodziewałem się aromatów palonych.. Goryczka jest raczej delikatna, chwilami nie wyczuwalna.

Osobiście nie do końca jestem zadowolony z zakupu tego piwa. Spodziewałem się czegoś zupełnie innego, jednak na etykiecie brakuje informacji o tym jakie to jest w rzeczywistości piwo. Mozna spróbować, gdy cena jest odpowiednia. Pić w pubie za 10 złotych zdecydownie odradzam :)

1 komentarz: